top of page
Search

בדיקת הציוד שלי

Updated: Jan 27, 2021

כולנו מכירים את ההרגשה הזאת -תחילת יום צניחות במועדון , מתארגנים מהר על החליפה, מהדקים את המד גובה , מדליקים זריז סיפרס, מניחים את הקסדה על הריג ומתחילים לרוץ להירשם ליעף הקרוב, לחפש עם מי עולים וחוזרים בראש על הדגשים לצניחה הקרובה.

אבל בכנות , כמה מאיתנו באמת עוברים על הציוד ובודקים אותו בתדירות קבועה? בינינו לא הרבה…. במאמר הבא נעבור על בדיקות שגרתיות שעל כל צנחן לבצע לציוד על מנת לשמור עליו , למנוע מפגמים להחריף וכמובן -לשמור על הבטיחות שלנו בצניחה. בבדיקת ציוד , מומלץ לבדוק את הציוד כל תחילת יום צניחות ובין יעף ליעף לבצע בדיקה חלקית של מספר דברים בודדים. כמובן שישנם המון סעיפים לבדיקת הציוד אך במאמר זה נתמקד בבדיקה השגרתית שכל צנחן צריך טרם יום צניחות. את הבדיקה מומלץ לעשות בסדר אחיד על מנת לא לדלג על אף חלק , אני ממליץ על מעבר בצורת ח' בצד של הרתמה ולאחר מכן לעבור על הקונטיינר מלמעלה למטה (סדר הבדיקות במאמר יופיע בסדר הנ"ל). רצועות ירך פותחים את הרצועות על הסוף ובודקים את תקינותן ושלמותן , יש לשים לב שאין סימני חולשה או סיבים בדפנות הרצועה , מומלץ לפתוח על הסוף את הרצועות על מנת לבחון אותן בצורה המיטבית. כמו כן יש לבדוק את כיסויי יתרת הרצועה (leg pad) ולוודא שגם הם שלמים ללא פרמים או סימני חולשה , לבסוף נבדוק את האבזמים שאינם חלודים או פגועים , במידה וישנה פגיעה שיוצרת קצה חד יש לבחון את הרצועות ביתר תשומת לב.

נקודת חיבור מותנית - laterls נרצה לראות שנקודת החיבור שלמה ואינה פגועה , בכל מצנח נקודה זאת תיראה בצורה שונה (טבעת מתכת , רצועות תפורות וכו').

כרית ניתוק יש לוודא כי כרית הניתוק מחוברת בצורה מלאה למקומה ושהכבלים הצהובים אינם מסובבים , בנוסף לשים לב שהכרית עצמה אינה עקומה אלה ישרה ומעט בולטת החוצה על מנת לאפשר גישה קלה ומהירה

רצועת חזה נשים לב שהרצועה אינה פגועה או מראה סימני חולשה , מחוברת בצורה חזקה ובטוחה לרתמה, לאחר מכן נרצה לבדוק כי האבזם שלם לא חלוד ולא פגוע (נבצע את אותה הבדיקה לרצועת הבטן במידה ויש לנו).

חיבור שלושת הטבעות יש לוודא כי הטבעת הבינונית מושחלת בתוך הטבעת הגדולה וכי הטבעת הקטנה מושחלת בתוך הטבעת הבינונית , לבסוף נבחן את הלולאה שאינה פרומה או נראת חלשה נעקוב אחריה בתוך האיבקה ברייזר ונוודא שעוברת באבקה של צינורית המתכת כאשר כבל הניתוק מושחל בתוך ומסתיים בצינורית בהמשך הרייזר (את הבדיקה הבאה נבצע בשני הצדדים).

RSL למי מאיתנו שיש מערכת RSL (עוד נדבר עליה במאמר שלם-reserve static line) , יש לבדוק שהשאקל הצהוב מחובר לטבעת הקטנה ולא מנותק או מחובר לאחת משלושת הטבעות.

ידית רזרבי כמו בידית ניתוק , גם כאן נרצה לוודא שהידית מקובעת במלואה בצורה אחידה וכי הידית בולטת.


מעולה , אז בדקנו את הצד של הרתמה , עכשיו נהפוך את הריג ונפתח את הכנפה של המצנח הרזרבי: AAD-automatic activation device-סייפרס/ויגיל

נדליק את הסייפרס/ויגיל שלנו : בסייפרס - נרצה לראות כי המכשיר סופר מ10 עד 0 ונעצר ללא דילוג על ספרה מסויימת או שגיאה בסוף. בויגיל - נרצה לראות את ההודעות BUT OK , CUT OK , CTRL OK ובסוף את ההודעה enjoy . SPLIT

נוודא שכבל הניתוק עובר ברצועת הsplit (לולאה צהובה). סגירת מצנח הרזרבי בבדיקת הרזרבי נרצה לבדוק שהלולאה שלמה ולא פרומה או מלוכלכת , שמעל חצי מפין הסגירה מוכנס בלולאה , ידית הפתיחה ורצועת הRSL במידה וקיימת עוברים בצורה ישרה וחלקה ללא הפרעות , חוט אדום עם פלומבה של הריגר מחובר חזק ולבסוף נוודא כי הקפיץ ממרוכז ולא בולט. סגירת מצנח ראשי נפתח את הכנפה של המצנח הראשי ונוודא שפין הסגירה מוכנס במלואו , הלולאה שלמה ואינה פרומה או מלוכלכת , אורך הלולאה תקין (ניתן לקבל אינדיקציה כשנשים לב כי לא ניתן לראות את 2 האיבקות של הכנפות הצדדיות או אם ניתן לראות את האיבקה התחתונה ואת הלולאה).


Pilot chute last but not least meaning- נוודא שהבריידל מוסתר במלואו בצד ימין ולבסוף pilot chute שלנו מוכנס לגמרי ב(B.O.C (bottom of container בצורה שטוחה ככל הניתן , במידה ויש לנו כרית נוודא כי הדיסקית המלבנית מוכנסת לפינת הריג על מנת להימנע מיציאה לא רצונית במהלך פרייפליי.

כמו שציינתי בהתחלה , ישנם עוד הרבה בדיקות שניתן לבצע אך את הבדיקות האלו מומלץ לבצע בתדירות גבוה . במידה ואחת הבדיקות לא ברורה או שמצאת משהו לא תקין , הער את תשומת ליבו של מדריך במועדון שלך -וודא כי אתה בטוח לפני העליה למטוס. לכל שאלה מוזמנים לפנות אליי כמובן ,

שלכם, סליידר.




187 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page